Buick Skylark Custom [årsmodeller: 1992 – 1998, sjunde och sista generationen] Framhjulsdriven compact.
Skylark var ett modellnamn som då och då kom till heders. Sista gången var den i produktion mellan 1975 och 1998. På den här bilbloggen har Skylark ur den fjärde generation förekommit ett par gånger förut. Första årsmodellen utrustningsvarianter var en namnlös basvariant och GS. Från 1993 ersattes basvarianten av Custom (enkel) och Limited (något mer). GS (sportig) var fortfarande det mest välutrustade alternativet. Den fanns tidvis både som sedan och kupé.
Motormässigt så förekom under modellåren fyra motorer: först ut var en radfyra på 120 hk, GS standardutrustades med en V6:a på
Just framskottad efter snöstormen. Radioantennen pekar rakt upp. |
Bilen på bilderna har just skottats fram hur snödrivan. Någon tänker köra
med bilen. Höger framskärm är bra ihålig av all rost, uj-uj-uj. Kanten på framskärmen är snart ett minne blott. Annars ser den hyfsad rostfri ut, i alla fall på ytan, och så vitt som går att bedöma trots all
is och snö. Bilen är Custom-varianten och har dessutom spetsnos vilket innebär att den är av årsmodell
mellan 1993 och 1995. Custom är ju snik versionen och under huven finns mest troligt fyra cylindrar som presterar uppemot 120 hk vid fullt gas pådrag. Det räcker
nog för att backa bilen ur snödrivan.
Några dagar senare: bilen är nu klar för att backas ut och köras. Lycklig resa! (Notera de vita fina däckringarna på däcken.) |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar